11 százalékkal bővült az USA online reklámpiaca

Kiss Ádám Zoltán, 2008. november 21. 12:03

Kedvező hír a gazdasági válság közepette, hogy a még mindig iránymutató amerikai online hirdetési mutatók a vártál jobban alakulnak. A piac megtorpanása alig érintette az internetes hirdetési piacot, mely 11 százalékos növekedést produkált a tavalyi évhez viszonyítva.

A legfrissebb amerikai felmérések szerint a harmadik negyedévben az online hirdetési piac közel 5,9 milliárd dolláros bevételt generált, ami 11 százalékos bővülést jelent. A Interactive Advertising Bureau szerint a harmadik negyedév adatai ezzel némileg meglepetést okoztak az elemzőknek, akik már a kiszélesedő gazdasági válságot megelőző pénzügyi válság idejére is inkább stagnáláshoz közeli állapotot vártak. Ha nem az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz, hanem a második negyedévhez hasonlítjuk a számokat, akkor is 2 százalékos enyhe emelkedésről van szó, és éves szinten sincs semmi szégyellnivalója a szektornak. A 2008-as év első három hónapja 17,3 milliárd dolláros bevételt mutatott, szemben az egy évvel korábbi 15,2 milliárddal. A ComScore adatai alapján októberben a piac 173 millió amerikai életét befolyásolta közvetlenül, ez a 190,6 millió amerikai internetező 91 százaléka. Igen jól teljesített a  Yahoo Network mely 164 millió felhasználót volt képes elérni, vagy a  Google Ad Network 158 millió felhasználóval. Hogy miért éppen az online reklámszektor tűnik immúnisnak a gazdasági válságra, arra több magyarázat is létezik, mindesetre létfontosságú a kampányok rugalmas tervezhetősége s a különböző reklámportfoliók lehetősége, valamint a ma már hagyományos médiumnak tekintett, és reklámok szempontjából igen drága televíziózás érzékelhető visszaszorulása.