A Google a szórakoztató portállá alakítás felé tett újabb lépésként lehetővé tette szélesvásznú, 16:9 képméretarányú videók feltöltését a YouTube portálra.
A változtatás hivatalos indoklása szerint ezáltal jobban igazodnak a felhasználók által rögzített mozgóképek formátumához, illetve az újabb készülékek képernyőjének kialakításához. Ugyanakkor nem véletlen, hogy a lépésre nem sokkal azután került sor, hogy szerződést kötöttek amerikai tévétársaságokkal és az MGM filmstúdióval reklámcsíkkal ellátott, teljes hosszúságú műsorok és filmek megjelentetéséről a YouTube-on. Elemzők szerint a Google megelégelte, hogy miközben versenytársai, például a Hulu, a Vimeo vagy a Blip.tv komoly bevételekre tesznek szert a weboldalukra feltöltött profi szórakoztató tartalmakat kísérő reklámokból, addig náluk egyelőre a töredéke sem térült meg a YouTube-ért annak idején kifizetett több milliárd dolláros vételárnak.
A Google hivatalos közleménye szerint a hagyományos, 4:3 képméretarány híveinek a jövőben sem kell félniük attól, hogy az általuk készített videók esetleg széltében elnyújtva jelennek meg a portálon; az ilyen felvételek hűek maradnak az eredetihez, egyszerűen csak a kép két szélén fekete csíkok lesznek majd láthatók.