Az erős yen árfolyam miatt a Sony arra figyelmeztet, hogy nem csak saját termékei, de a többi japán gyártó, illetve a szintén yen elszámolású ázsiai cégek eszközei is jelentősen drágulhatnak jövőre.
A szórakoztatóelektronikai gyártók szembesültek a ténnyel, hogy 2009-ben bizonyos termékek akár 10-15%-al is drágulhatnak. Az ok a japán yen szélsőséges erősödése az amerikai dollárral szemben, illetve az euró dollárhoz képest való leértékelődése, ez a kettős hatás az Ázsiában gyártott alkatrészek árát emeli meg. A japán szórakoztatóelektronikai és számítógép gyártók által felhasznált alkatrészek zöme Ázsiából származik: itt az kereskedelmi elszámolás alapja a yen, szemben a világpiacon jellemző dollárral. A tény, hogy a yen a dollárhoz képest 12%-al, a dollár az euróhoz képest 16%-al erősödött, az alkatrészek árainak jelentős emelkedését indukálja. A technológia-alapú termékek, mint például a fényképezőgépek esetén, ahol az alkatrészek csaknem 100%-a származik Ázsiából, a termék árának komponenseit szinte kivétel nélkül érinti. Ennek ellenére a verseny bizonyos mértékben lanyhul majd a túlértékeltség következtében, s az elektronikai termékek egy részében a két hatás együtt 10-15%-os emelkedéshez vezet.
A válság nem jelent feltétlenül csökkenő eladást, a gazdasági krízis a nagyobb volumenű fogyasztások – mint pl. gépjármű vásárlása – mértékét csökkenti, s egyben az elektronikai termékek iránti keresletet növeli. "Amikor az embereknek nincs pénzük, a nagyobb kiadásokat visszafogva inkább életüket kényelmesebbé tévő dolgokba fektetnek, mint például a szórakoztatóelektronika," – jelentette ki a navigációs megoldásairól ismert TomTom cég képviseletében Corinne Vigreuxová. “Annak ellenére, hogy Németországban a 2009-es évben az elektronikai üzletág stagnálást mutat majd, az olyan szegmensek esetében, mint a flat TV-k, Blu-ray lejátszók vagy digitális, tükörreflexes fényképezőgépek a kereslet jelentősen emelkedni fog“ – mondta Rainer Hecker, a Loewe elnöke. A gyártók azonban alacsonyabb profitot realizálnak hasonló forgalom mellett, a yen gyors felértékelődése elsősorban a japán cégeket érinti hátrányosan, akik a világ legjelentősebb szórakoztatóelektronikai-, és alkatrész exportőrei. A harmadik negyedévben a Toshiba vesztesége több, mint 270 millió dollár, a Fujitsu 40 %-al csökkentette profitkilátásait, és a Sony, akinek forgalmának 80-át teszik ki a külföldi eladások, mintegy 40 millió dolláros veszteséget kénytelen elviselni a yen-dollárhoz és a dollár-euróhoz viszonyított erősödései miatt, és profitja 77 millió dollárral csökken.