Az úgynevezett fekete pénteken, vagyis a karácsonyi vásárlási időszak nem hivatalos kezdetekor az Xbox 360 háromszor kelendőbb volt, mint a rivális PlayStation3, sőt Európában az arány 1:4-hez volt.
Az USA államaiban az éves bevétel legnagyobb részét generáló, ezért minden szempontból kiemelten fontos ünnepi vásárlási időszak kezdetét jelentő pénteki napon árleszállításokkal, akciókkal készülnek a kereskedők. Ez esetben valódi akciókról van szó, nem véletlen, hogy idén a Walmart egyik alkalmazottját halálra taposták a vevők, a kereskedelmi lánc 70 százalékot engedett áraiból. Ez a pénteki verseny általában betekintést ad az egész időszak várható értékesítési arányairól, mit tartanak értékesnek, vagy éppen mi iránt nem érdeklődnek a vásárlók.
A konzolok versenyében ezúttal meglehetősen meglepő adatok jöttek ki, az USA-ban a Microsoft új generációs konzoljából háromszor annyit értékesítettek, mint a Sony hasonló termékéből. Ez rekordnak számít, de a cég önmagához képest is jelentősen javított, a tavalyi fekete pénteknél 25 százalékkal jobban teljesítettek. Európában még ennél is rosszabb a helyzet a japán gyártó számára, míg tavasszal a Sony még arról beszélt, hogy itt jobban fogy a PlayStation3, mint az Xbox 360, nagyon határozott trendfordulásnak lehetünk tanúi, a Microsoft konzolja 400 százalékosan teljesített a rivális konzollal szemben.
A háttérben a Sony már a PlayStation3 kiadásakor tapasztalt rossz időzítés állhat részben. Míg az Xbox 360 kicsivel olcsóbb lett, az USA-ban 269 dollár a népszerű Guitar Heróval együtt, ráadásul a Netflix HD adásait is képes kezelni, a PlayStation3 az integrált Blu-ray lejátszó ellenére sem elég vonzó eredeti áron kínálva, a pluszszolgáltatásnak tervezett PlayStation Home környezetet pedig nem sikerült az ünnepi időszakig bevezetni.