Az Internet Marketing Klub (IMK) és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) által az idén immár hetedik alkalommal közösen meghirdetett "Az Év Honlapja" pályázat díjait december harmadikán este adták át az alkotóknak a Hotel Flamencóban, az MMSZ által "Holnapod a honlapod" címmel megrendezett workshop keretében.
Az idei megmérettetésre rekordmennyiségű - 281 - érvényes nevezés érkezett. Legtöbben a szolgáltatás (38), a kereskedelem (27), és a média (32) kategóriákat választották.
A szakmai zsűri 14 kategóriában ítélt oda díjakat. Tíz honlapot Különdíjjal jutalmazott, további 22 lapot pedig Minőségi díjban részesített.
Az elbírálásban döntő szempont volt a honlap felépítettsége, a betöltés gyorsasága, az információ mennyisége és minősége, a navigáció könnyedsége, az interaktivitás mértéke, a szolgáltatások fejlettsége valamint a kitűzött vállalati cél tartalmi és képi megvalósulása.
A zsűri az egyes kategóriákban az általános szempontokon túl speciális kritériumok meglétét is vizsgálta. Minden honlapot öt zsűritag értékelt. A honlapokat egy véletlengenerátor osztotta szét számukra. A kiértékelt pályázatok eredményének átlagolása után a zsűri minden kategóriában az első hármat még egyszer közösen értékelte. Így alakult ki - olykor hosszas vita és a kérdéses honlapok ismételt elemzése után - a végleges sorrend. Az Ifjúsági kategória kapcsán a zsűri önmérsékletet tanúsított, és átengedte az értékelést a Budapesti Gazdasági Főiskola III. évfolyamos Kereskedelem és marketing szakos hallgatóinak.
Az Év Honlapjának kategóriánként történő kiválasztása mellett a zsűri különdíjakról, és minőségi díjakról is szavazott, ezek a kategóriák legjobbjai közül kerültek ki.
Díjazottak:
"Az év honlapja" lett
Kultúra kategóriában:
Oktatás kategóriában:
Kereskedelem kategóriában:
Média kategóriában:
(A szervezők értékelése szerint a legnagyobb verseny a média kategóriában alakult ki: 32 honlap pályázott, a Népszabadság Online mellett részt vett a Zoom, a Hírszerző, de a TV 2 és az ATV hírportálja is.
A szakmai zsűri több fordulóból álló elbírálás során választotta ki a legjobb honlapokat. Vizsgálták a betöltési gyorsaságot, a navigáció könnyedségét, az aktualitást, az elérhető információk mennyiségét, minőségét, a honlap struktúráját, de a médiakategóriában mindezek mellett különösen kiemelt jelentősége volt a portálszolgáltatásoknak, az interaktivitásnak és a stílusnak is.)
Kormányzat- és települések kategóriában:
Márkasite kategóriában:
Ipari web kategóriában:
Szolgáltatás kategóriában:
Egészségügy kategóriában:
(A Deloitte által meghirdetett "Technology Fast 50" elnevezésű verseny ötven leggyorsabban fejlődő kelet-európai cége közé tartozni megtisztelő, de az ötszáz legjobb cég egyikének lenni Európa, Közel-Kelet és Afrika régiójában (Deloitte Technology Fast 500 EMEA) még inkább annak számít. A HáziPatika.com csoport egyike annak a maroknyi magyar cégnek, amelyeknek ez sikerült. Az elmúlt napokban újabb rangos szakmai elismerésekkel is gazdagodott a cégcsoport, hiszen a HáziPatika.com az Év honlapja lett, az 50plusz.hu portál pedig elnyerte az eFestival eEgészség/eEsélyegyenlőség kategóriájának Fődíját, valamint az „Év honlapja 2008” Minőség díját.)
Az év kreatív online megoldása kategóriában:
Nonprofit kategóriában:
Személyes oldal kategóriában:
Elektronikus hírlevél kategóriában:
Ifjúsági kategóriában:
Különdíjat kapott: Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium DÖK weblap
Közönségdíjban részesült:
Különdíjban részesült portálok:
Minőségi díjas portálok: