Andrew Grove, az Intel volt igazgatótanácsi elnöke és vezérigazgatója a Wall Street Journal (WSJ) értesülése szerint azt a tanácsot adta egykori cégének, hogy kezdjenek elektromos meghajtású autókba való, tölthető akkumulátorokat gyártani.
Grove 2005-ben távozott a vezető processzorgyártótól, azonban a „törvényéről” híres Gordon Moore-ral együtt a mai napig ad tanácsokat a társaságnak. Nemrég pedig állítólag arra ösztönözte Paul Otellini vezérigazgatót, hogy a cég tőkéjéből fektessen be a jövő autóinak ígérkező elektromos járműveket hajtó akkumulátorok gyártásába. Az elképzelés elsőre talán kissé meghökkentő, ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy kitől származik. A most 72 éves Grove a vállalat legsikeresebb korszakában, az 1990-es években állt az Intel élén és az egyik legragyogóbb elmének tartják a Szilícium völgyben. Az is kétségtelen, hogy a kísérleti elektronos autók mindmáig leggyengébb pontja az akkumulátor, ami jelenleg nem nagyon biztosít egy-két óránál hosszabb menetidőt egyhuzamban, így aztán új szereplőként, jobb termékekkel be lehetne törni a piacra.
Az elképzelés ellen szól viszont, hogy az Intel stratégiája az utóbbi időben éppen az ellenkező irányban mozgott: az elektronikus játékok és mp3 lejátszók gyártását még a 2000-es évek elején beszüntették és azóta szinte minden olyan üzletágtól megszabadultak, ami nem illett bele a CPU-, lapkakészlet- és vezeték nélküli lapka-gyártási koncepcióba. Olyannyira, hogy 2006-ban még az Xscale mobilprocesszor-részleget is eladták a Marvell-nek, igaz, azóta helyette előrukkoltak a köztes területen elhelyezkedő, rendkívül sikeres Atom lapkákkal.