A vállalat felhasználói védelmében, a kor szellemének megfelelően 90 napra csökkenti az adattárolás idejét, szemben a Google 9 hónapjával.
Az elmúlt években egyre erősödő trend az internetfelhasználók öntudatra ébredésével párhuzamosan a személyes adatok tárolási idejének csökkentése. A már korábban is fontos, de kevesek által ismert kérdések a Google gyakorlata miatt kerültek a figyelem középpontjába néhány éve, amikor a vállalat még évekig tárolta keresési adatokat. Az akkori indoklás szerint ez a fejlesztések egyik alapja, így végső soron a felhasználók érdeke. Következő lépésben a Google hangsúlyozni kezdte, hogy az információkat megfosztják a személyes vonatkozásoktól, mint például az IP cím, és 18 hónapra csökkentette a kapuidőszakot. A felhasználók azonban egyre gyanakvóbbá váltak, hiszen a keresések összekötése a személyekkel bomba üzlet lenne hirdetési szempontból, olcsó hatékony kampányokat lehetne így útjukra indítani. A Google ismét határozottan cáfolta, hogy ilyen gyakorlata, vagy jövőbeli elképzelése lenne, és szeptemberben bejelentette az adattárolási időszak 9 hónapra történő csökkentését. A Yahoo ezen a téren mindig is a nagy vetélytárs előtt próbált járni, és már 2007 júliusában 13 hónapra csökkentette saját ciklusát. A mostani változás, mely első esetben vezet be olyan kapuidőszakot, melyet már napokban is érdemes kifejezni, a trend továbbvitelét jelzi, és vélhetően előbb-utóbb lépésre kényszeríti a Google-t is. További csökkentés azonban a dolgok jelenlegi állása szerint már nem várható, bár ilyen kijelentések a múltban is elhangoztak, a Yahoo ugyanis kijelentette, hogy ez a minimális időszak, mely még értelmezhetővé teszi a keresési trendeket, és mind üzleti, mind fejlesztési szempontból szükséges.