Az Apple teljes stratégiaváltásra készül negyedszázad után, ennek jele a meglepő bejelentés, miszerint a vállalat januári Macworld expója lesz az utolsó ilyen esemény.
Az elemzőket is teljesen meglepő lépéssel az Apple bejelentette, hogy az évek óta megszokott Macworld eseménysorozat utolsó alkalommal 2009 elején kerül megrendezésre. A döntés mögötti elképzelések meglehetősen homályosak. Az Apple próbálja elbagatellizálni az ügyet, kijelentve, hogy minden héten 3,5 millió ember fordul meg kihelyezett értékesítési pontjain, és az ilyen expók csak apró részét képezik a vállalat vásárlókkal folytatott kommunikációjának. Az elemzők azonban azonnal rámutattak, hogy a Macworld a vállalat termékbevezetési stratégiájának alapja volt. Az ilyen alkalmakkor a cég első embere, Steve Jobs személyesen tartott bemutatókat, bejelentve a már aznaptól kapható új modelleket, legyen szó eddig nem is létező termékkategóriákról, vagy egy egyszerű iPod, Macintosh termékfrissítésről. A megszüntetés korántsem olyan egyszerű lépés, mint ahogy elsőre tűnik, az ilyenkor feltűnő mintegy 500 kisebb külső fejlesztőcéget leszámítva is ezek voltak a legfontosabb események az Apple életében.
Felmerül a kérdés, milyen okok állhatnak a háttérben. A válasz vélhetően az, hogy az Apple nagykorúságával, az iPod népszerűségével, az Intel processzoraira történő átállással, és az iPhone bevezetésével a cég nagykorúvá érett, és mai pozíciójához nem illik a meglehetősen ritkán megtartott Macworld. Az esemény ugyan kitűnő alkalom arra, hogy a figyelmet több új termékre összpontosítsák egy időben, ám ugyanakkor hátrányt is jelent. A vásárlók sokszor biztosak lehettek abban, hogy a következő expóig nem jelenik meg igazi újdonság és modellfrissítés, és ez megkötötte a marketingesek kezét, és a forgalmat is befolyásolta. Sokan kivártak a Macworld előtti hónapban vásárlásaikkal egy árcsökkentésben, új modellekben bízva. Az Apple vélhetően most ezt a béklyót veti le magáról.