Az egykor ikonikus vállalat csődvédelmi eljárást indítványozott maga ellen, ám nem szűnik meg, jövőre teljes átszervezést és új termékek kibocsátását tervezik.
Az elmúlt évszázad utolsó harmadában szimbólummá vált a Polaroid neve, rögtön megtekinthető képeket készítő instant-filmes fényképezőgépeik külön kategóriát alkottak, és ügyes szabadalmazási eljárásaik miatt gyakorlatilag konkurencia nélkül uralták a saját maguk által megteremtett piaci szegmenst. Logikus lett volna, hogy a digitális fényképezőgépeken azonnal visszanézhető felvételek, és az otthoni színes nyomtatók elterjedése rendítette volna meg a vállalatot, ám végül egy peres ügy szorította sarokba a céget. A Polaroid tulajdonosa, a Petters Group Worldwide pénzügyi botrányba keveredett, és a az anyacég úgy döntött, hogy jobban járnak a csődvédelemmel. A cég tehát nem fog megszűnni (Chapter 7), inkább él a csődvédelem előnyeivel (Chapter 11), és újratárgyalja adósságai ütemezését, valamint lélegzetvételnyi időhöz jut, hogy átalakítsa struktúráját. A vállalat most tehát teljes újjászervezésbe kezd, és folytatja üzleti tervei megvalósítását, új termékeket dob piacra 2009-ben, melyek közül az egyik legjobban várt egy nyomtatóval egybeépített digitális fényképezőgép, mely modern formában folytatná a cég nevét megalapozó hagyományokat.