A két vállalat hosszas és sikertelen tárgyalások után hétvégén az egyeztetések megszüntetése mellett döntött, a Warner pedig elrendelte zenei videói törlését a videómegosztóról, több mint százezer videó tűnik el napokon belül.
A két cég a Sony Musickal karöltve még 2006-ban állapodott meg a YouTube-bal a Google általi felvásárlás időszaka alatt. A tranzakció befejeztével a Google egyösszegű jutalékot fizetett a cégeknek, majd videónkénti és lejátszásonkénti százalékban egyeztek meg. A Warner a meglehetősen kis összegek ellenére a milliós forgalom miatt óriásbevételre számított, ám a gyakorlatban állításuk szerint meglehetősen gyengécskén folydogált hozzájuk a pénz. A tárgyalások újrakezdődtek, és a kiszivárgó hírek szerint meglehetősen hosszúra nyúltak. Ennek egyik oka lehet, hogy a Warner egy olyan bevételből követelt magának komolyabb részt, mely a gyakorlatban még nem is létezik.
A Google egyik nagy problémája, hogy az 1,65 milliárd dollárért megvásárolt oldal a mai napig csak viszi a pénzt. A videómegosztó szolgáltatásait október folyamán a comScore webaudit cég szerint csak az Egyesült Államokból 100 milliónál több látogató nézte meg, mégsem képesek termőre fordítani ezt a befektetést. A keresőcég egyre újabb fejlesztésekkel és reklámtechnikákkal próbálkozik, egyelőre sikertelenül, és ebből a nem létező nyereségből nem tud a Wanernak jutatni által kívánt részt.
A tárgyalások megszakadtával mindenki veszít, ám kérdés, hogy kit érint rosszabbul az ügy. A YouTube felhasználói elvben a szakértők szerint több mint százezerre tehető zenei klip, koncertfelvétel megtekintésének lehetőségétől esnek el, a Warner pedig az ezáltal a kiadványaiknak generált ingyenes, sőt némi bevételt is termelő reklámtól.