Komoly visszaesés várható az LCD-piacon ebben a hónapban, ám a jövő évre vonatkozó prognózisok sem túl bíztatóak.
A kis és közepes nagyságú gyártók a decemberi hónapra 20-30%-os bevételkieséssel számolnak a tavalyi esztendő ugyanezen időszakához képest, s mindezért az egyre súlyosbodó gazdasági helyzet okolható. A DisplaySearch jövő évre vonatkozó előrejelzésében azonban szintén negatív számokat lehet olvasni, a piackutató 2009-re átlagosan 16%-os visszaesést jósol, ami azt jelenti, hogy a gyártók forgalma 64 milliárd dollárra fog csökkenni. Éppen ezért a szakértők úgy vélik, hogy 2009 a folyadékkristályos panelek gyártói számára a leggyengébb év lesz. Igaz ugyan, hogy a fogyasztók érdeklődése némileg megcsappant, de nem ez a fő oka a forgalom-visszaesésnek, a gyártók számára egyre nagyobb terhet jelent a folyamatos árzuhanás. A szakma legnagyobbjai már érzik a válság szelét, ezért például a Sony nyolc ezer alkalmazott elbocsátására készül, hogy csökkentse kiadásait.
Meglehet, nehéz év elé néz az LCD-szektor, a DisplaySearch azonban bizakodó a 2010-es esztendőt illetően, amikorra 70 milliárdos forgalmat prognosztizál.