A legfrissebb statisztikai adatok szerint az Internet Explorer piaci részesedése jelentősen visszaesett az elmúlt fél-egy évben, s az internetezők inkább választják az alternatív böngészőket.
Egyre népszerűtlenebb a Microsoft browser - állapították meg a Net Applications elemzői. A piackutató legfrissebb felmérése szerint az Explorer piaci fölénye már korántsem olyan látványos, mint korábban volt, ugyanis májustól decemberig 6, az egy évvel korábbi értékekhez viszonyítva pedig 8%-kal csökkent a részesedése. A redmondi konszern egyelőre nem kommentálta a hírt, ám feltehetőleg nem örülnek a komoly visszaesésnek.
A Firefox ezzel szemben decemberben elérte a 21%-ot globális viszonylatban, és a Safari felhasználóinak a száma is nőtt, az év végén az internetezők 8%-a azzal lépett fel a webre.
A Net Applications munkatársai azonban megemlítették, hogy elképzelhető, hogy a karácsonyi időszakban mért adatok nem tükrözik hűen a valóságot, mivel ekkor sokan otthoni számítógépeikről csatlakoztak az internetre, és az irodai PC-k ez alatt az idő alatt nem üzemeltek, azok többségére pedig a Microsoft-böngésző van feltelepítve. A legérdekesebb viszont, hogy a már évek óta létező Opera csupán 0,71%-os piaci részt tudhat magáénak, a szeptemberben megjelent Chrome viszont már meghaladta az 1%-ot is.