"Vészeld át a visszaesést, keress legalább 500 dollárt hetente"

forrás Prim Online, 2009. január 14. 16:02

A spammerek hazudnak a közösségi oldalakon, hogy begyűjtsék a személyes adatokat, lopnak banki üdvözletnek álcázva, és sok pénzt is kínálnak ugymond a gazdasági válság átvészelésére - állapította meg a Symantec januári spamjelentése.

2008 vége felé a világ internetes levélszemetének közel a feléért felelős McColo leállítását követően a Symantec úgy látta, hogy csökken a levélszemét mennyisége. A levélszemét-helyzetről szóló januári Symantec-beszámoló szerint a levélszemét azonban újra szaporodik, a régi és új botnetek létrehozása következtében már elérte a McColo lekapcsolását megelőző szint 80 százalékát.
 
Még épphogy csak elkezdődött az év, az egyik levélszemetelő máris új támadást szabadított a netes világra. Egy ismert banknak kiadva magát újévi üdvözlőkártyát küldött, amelyre rákattintva az olvasót személyes adatainak megadására kérte. Az volt a csali, hogy azt állította: egy, a banki csalásokról szóló, sürgős üzenetet küldene. Aki hallgatott rá, csalás áldozatává vált.
 
2009 sokaknak nehéz év lesz, és a levélszemetelők továbbra is hasznot akarnak húzni a gazdasági helyzetből. A Symantec szerint a levélszemetelők efféle tárgysorokat használnak az emberek csőbe húzására: „Vészeld át a visszaesést, keress legalább 500 dollárt hetente (Survive the Recession: earn 500 dollars or more a week!)” vagy „Új munkát találtam neked, több mint 500 dollár egy hétre ( I found you a new job [500+ a week]”.
 
Ezen a héten azt tapasztalták a Symantec szakemberei, hogy a levélszemetelők egy közösségi oldalak népszerűségét és jó hírnevét kihasználva terjesztették a levélszemetet. A gondosan megalkotott üzenet teljesen hasonlít a webhely által gyakran küldött, valódi üzenetekre. Arra kérik a címzettet, hogy kattintson az e-mailben levő linkre, amellyel a közösségi hálózatban a csaló által létrehozott valódi csoporthoz kerül. A csoport továbbküldi egy közvetítőként szolgáló, ingyenes webnapló-helyre, ahonnan átirányítják a végső URL-re. Az ide megérkező felhasználót pedig személyes információt gyűjtő űrlap kitöltésére kérik.