Több mint fél évtizede nem volt példa rá, hogy az értékesítési szempontból kiemelten fontos ünnepi utolsó negyedévben csökkenjenek az eladási mutatók, átalakulóban a piac felosztása is, a Dell helyére tör a szárnyaló Acer.
Ahogy a legtöbb területen, különösen a műszaki cikkek körében, a karácsonyi, ünnepi bevásárlási időszakot is magában foglaló utolsó három hónap kiemelt jelentőségű a PC-k világában is. Ezért érdekes hír, hogy a globális értékesítések hat év után első ízben csökkentek az előző évi adatokhoz képest.
Az IDC adatai szerint a PC értékesítések ilágszerte 0,4 százalékkal estek vissza, ami ugyan nem tűnik soknak, de már az is elég rossz hír az iparágnak, hogy nem nőttek. Ehhez hozzájön az a tény, hogy az Egyesült Államokban sokkal rosszabb volt a helyzet, ott 3,5 százalékkal rosszabb eredmények születtek 208 végén, mint a 2007-es esztendő hasonló időszakában. Az utolsó megközelítőleg hasonló helyzet 2002-ben állt elő, de akkor a mindig is lanyhábbnak tekintett második negyedévben, míg ebben a szektorban a karácsonyi negyedév mellett az iskolakezdést és a vállalti döntéshozók szabadságolásának lejártát magába foglaló harmadik negyedév számít még kiemelten fontosnak.
Az okok között nyilvánvalóan megtalálható a vállalati és magánköltekezést is jelentősen visszafogó gazdasági válság, mely az egyébként akár rendelkezésre álló források befagyasztását is eredményezte. A gyártók között élen a Hewlett-Packard 3,2 százalékos erősödéssel, második a Dell 6,3 százalékos piacszűküléssel, majd az Acer következik, mely nem kevesebb, mint 25,3 százalékkal növelte eladásait, és kilépve a kis gyártók közül, már a Dell helyére pályázik.