A videojátékok amerikai forgalma tavaly elérte a 21, 33 milliárd dolláros szintet, ezzel alig maradva el a gazdasági válság előtt prognosztizált 22 milliárd dollártól.
A korábbi gazdasági visszaesések idején is megfigyelhető volt, hogy bizonyos területeket, mint például a gyógyszergyártás, nem érintenek igazán a válságok. A nem is olyan régen nagy üzletté vált videojátékok hasonló immúnis területnek számítanak az IT szektorban. A jelek szerint ha a vásárlóknak le kell mondaniuk bizonyos IT beruházásokról, az sokkal inkább a hardvereket érinti, ilyenkor inkább a meglevő gép szoftvereire költenek, ami azonnal élvezhető és nem távlati beruházás, ráadásul költségei is kisebbek tételenként, nem egy nagy kiadást jelentenek. Ezt jól példázza a videojáték piac alakulása. Néhány éve még sokan megmosolyogták azokat az előrejelzéseket, miszerint a játékpiac átlépi a 20 milliárd dolláros éves forgalmat. Nos, ez tavaly egyértelműen sikerült, csak a 2007-es amerikai 18 milliárdos forgalmat sikerült 21,33 milliárdra feltornázni, a globális értékesítések pedig nyilvánvalóan ennél jóval magasabb adatokat tükröznek majd. Összehasonlításképpen, a válság közepette kifejezetten hangulatjavító szereppel bíró játékok 1997-ben egész évben hoztak 5 milliárd dollárt a konyhára, míg 2008-ban csupán decemberben sikerült elérni az 5,1 milliárd dolláros forgalmat.