A Nokia 2008 utolsó negyedévi mérlege szerint közel ötödével csökkent a cég forgalma az egy évvel korábbihoz képest, miközben a nyereség mintegy 50 százalékkal esett vissza.
A finn székhelyű mobilóriás tavaly októbertől december végéig 12,7 milliárd eurós eladások mellett 1,2 milliárd dollár nyereséget termelt, ami 19,5, illetve több mint 50 százalékos csökkenést jelent 2007 utolsó három hónapjához képest. A társaság eközben mobiltelefonos piaci részesedéséből is veszített: a 2007 végi 40 és a 2008 harmadik negyedévi 38 százalékhoz viszonyítva a vizsgált időszakban 37 százalékra esett vissza, annak ellenére, hogy a teljes mobilpiac mintegy 9 százalékkal rosszabbul teljesített, mint egy évvel korábban.
A Nokia nem sok jót prognosztizál 2009-re: a társaság ebben az évben mintegy 10 százalékos visszaeséssel számol 2008-hoz képest, bár a második hat hónapra már valamivel kisebb mértékű csökkenést jósol, mint az első félévre. A cég emellett piaci részesedésének visszaszerzését ígéri, ami persze nem jelent túl sokat egy olyan helyzetben, amikor leginkább az olcsó, igen csekély profitot hozó mobilok iránti kereslet bővül, ám az igazi bevételt jelentő okostelefonok területén folytatódik a visszaesés, ráadásul a konkurens Apple iPhone és a Blackberry készülékek is veszélyeztetik a Nokia pozícióit. A gyengébb teljesítményt hamarosan a részvényesek is megérezhetik, ugyanis a mobilcég az idei osztalék mértékének csökkentését tervezi.