A British Airways mobiltelefonos szolgáltatást indít interkontinentális járatain, egyelőre csak London és New York között és kizárólag sms- és e-mail-küldésre és -fogadásra.
A BA ugyanakkor természetesen nem zárja ki a telefonálás engedélyezését sem a későbbiekben, mivel ennek műszaki akadályai nincsenek, csupán az utasok zavartalan repülőútja érdekében van szükség a tiltásra. Ennek ellenére a légitársaság szóvivője közölte, hogy a felhasználói visszajelzések fényében alakítják majd a szolgáltatást a jövőben. Márpedig ezek már előzetesen is elég vegyesek: tavaly például 7000 aláírást gyűjtöttek össze annak érdekében a szigetországban, hogy ne engedélyezzék a hangos telefonálást a repülőkön. Ennek ellenére a mobilhasználat ma már több társaság járatain lehetséges: az első az Emirates volt még 2008 márciusában.
A BA egyelőre nem közölt előfizetési vagy percdíjat a szolgáltatással kapcsolatban: összehasonlításképpen, az Emirates percdíja valamivel 2 euró fölött van. Ami nem kevés, ugyanakkor a nagyon fontos üzletembereknek talán valóban megérheti, hogy a levegőben is elérhetőek legyenek üzleti mobiljukon. A többieknek meg ott van a légi kommunikációra az internet, ami egyre több repülőgép fedélzetén hozzáférhető.