A Seagate hivatalos közleményben értesíti a felhasználókat, hogy néhány Seagate 7200.11 és ES.2 sorozatú Barracuda, illetve Maxtor DiamondMax 22 merevlemez a használatba vételt követően lefagy, elérhetetlenné válnak rajta az adatok. A felmerült hiba javítására sebtében kiadott firmware frissítés azonban levélnehezéket csinált a meghajtóból, így a Seagate kénytelen most magyarázkodni a kettős hiba miatt.
A Seagate által kiadott közlemény szerint, és felhasználói tapasztalatok alapján, a bajok a 3,5 collos Seagate 7200.11 Barracuda 1 terásokkal kezdődtek. Körülbelül a három és öt hónapos HDD-k hirtelen lefagytak és elérhetetlenekké váltak. A lemezen tárolt adatok elvesztek, és a meghajtó vezérlésének kicserélése sem orvosolta a hibát, tehát típushibáról van szó. Közben kiderült, hogy az 1 terabájtos merevlemezeken túl egyes 1,5 TB, 640 GB, 500 GB, 320 GB és 160 GB-os 7200.11-esek is hasonló bajokkal küzdenek és a hibajelenség a Maxtor ES.2 modelleken is jelentkezett.
A Seagate a hiba kijavítására egy firmware frissítést tett közzé a weboldalán, melyről azonban kiderült, hogy végképp hidegre teszi a még működőképes HDD-ket is. A Seagate vissza is hívta, és elérhetetlenné tette az SD1A verziójú firmware-t a weboldalon, de addigra már, ijedtükben, felhasználók ezrei töltötték le és flahselték a merevlemez BIOS-át, vesztükre.
Jelenleg tehát nincs megoldás, és most a Seagate-nek az adataik elvesztése miatt feldühödött vásárlók kártérítésével is szembesülnie kell. Egy kis csavar a történeten, hogy a firmware frissítéssel a termék garanciális feltételei is módosulnak, kérdés, hogy ebben az esetben, amikor a hiba nem a mi készülékünkben van, mit lép a gyártó.
A hibás drive-ok azonosításában a Seagate oldaláról letölthető program segít. A szoftver kiolvassa a merevlemez sorozatszámát és a firmware verziószámát. A beavatottak a Windows eszközkezelőjében is megnézhetik a szükséges adatokat.
Az érintett modellek sorozatszámai:
Barracuda 7200.11
Barracuda ES.2 SATA
DiamondMax 22