Egyre több látogatójuk van a vezető amerikai újságok internetes oldalainak, az olvasók azonban nem időznek hosszan a lapok weboldalain - közölte friss felmérési adatait szerdán a Nielsen médiakutató cég.
Némi reményt jelent az évek óta folyamatosan csökkenő bevételeket produkáló nyomtatott sajtó számára, hogy mind többen és gyakrabban klikkelnek az újságok honlapjaira.
A Nielsen szerint az Egyesült Államokban decemberben 40 millióan keresték fel a 10 vezető újság honlapját, ez 16 százalékos gyarapodást jelent az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb látogatottsággal továbbra is a The New York Times büszkélkedhet, az év utolsó hónapjában 18 millióan olvasták a tekintélyes liberális lap online cikkeit. A rangsorban a második és harmadik a legnagyobb példányszámú újság, a USA Today, illetve a The Washington Post.
A felmérés szerint az internetes olvasók kevés időt töltenek a vezető napilapok oldalainak böngészésével: decemberben mindössze alig több mint félórát, 32,5 percet fordítottak erre. Egy látogató átlagosan 6,3-szer járt valamelyik oldalon, egy évvel korábban ez az adat még csak 5,8 volt.
A Nielsen kommentárja szerint a lapok egyelőre nem tudnak kellőképpen profitálni az internetes forgalom növekedéséből, az online hirdetésekből eredő bevétel nem kompenzálja azt a veszteséget, amelyet a nyomtatott verzió iránti csökkenő érdeklődés okoz. A nyomtatott lapok hirdetési bevételei a recesszió miatt jelentősen visszaestek tavaly.
A vezető lapok honlapjain töltött idő egy év alatt 2 százalékkal növekedett, ami azonban jelentősen elmarad a vezető internetes portálok hírszekcióiban töltött idő 9 százalékos növekedéséhez képest. A hírfogyasztó internetezők a legtöbb időt a tévécsatornák, köztük az MSNBC és a CNN oldalain, továbbá olyan portálokon töltenek, mint a Yahoo és az AOL; népszerűségben mind megelőzi a The New York Timest.