A Panasonic bejelentette, hogy áprilisban a mostani termékeknél 75 százalékkal vékonyabb és kétszer olyan energiatakarékos plazmatévéket dob piacra.
A világ legnagyobb plazmatévé-gyártója azt tervezi, hogy a gazdasági válság dacára tavasztól másfélszeresére növeli síkképernyős televízióinak volumenét, beleértve az LCD készülékeket is. A japán gyártó konkrétumként egyelőre egy 50 colos képátmérőjű terméket említett, amely mindössze 2,5 cm vastag és egy év alatt átlagban összesen mintegy 260 kilowattóra áramot fogyaszt. A televízió ára 600 ezer jen (1,56 millió Ft) lesz, míg egy 54 colos másik modellt 700 ezer jenért (1,82 millió Ft) terveznek forgalmazni, ez utóbbiról azonban egyelőre nem közöltek részleteket.
A tervek azt mutatják, hogy a Panasonic az év második felétől a jelenleg mélyponton lévő tévépiac feléledésében bízik. Ami pedig az új modelleket illeti, szépen illusztrálják, hogy a plazmatechnológiában még mindig rejlenek lehetőségek, annak ellenére, hogy a nagyobb képernyős LCD-k elterjedésével sokan leírni készültek a plazmatévéket. Persze a Panasonicot az is motiválhatja, hogy a plazma-fejlesztések így a válság idején még mindig jóval kevesebbe kerülhetnek, mint például a Sony nagyra törő OLED tervei.