Direkt modell, webhely és on-line üzletág Magyarországon

Kovács Attila, 2000. március 8. 21:25
Első magyarországi sajtótájékoztatójukon, március 8-án az USA-ban a PC-gyártásban első helyen álló Dell Computer képviselői bejelentették, hogy a régióban elsőként, a hazai ügyfelek számára, on-line vásárlási lehetőséggel ellátott webhelyet nyitottak.
A webcímen elérhetők a cég legújabb termékinformációi, szervizhálózata, személyes marketingkezdeményezések; az ügyfelek az általuk megadott árkategóriában és akár saját konfigurálás szerint a Dell-termékeket mindjárt meg is vásárolhatják. A cég on-line üzletágát Magyarországon a Humansoft Kft.-vel közösen működteti. Másik két, de kisebb hazai képviselő az SMT és a Getronics.

A Dell, amely a hazai PC-eladások terén az ötödik, kifejezte szándékát: egyre jobban kívánja erősíteni itteni jelenlétét, hiszen forgalma az IDC szerint 1999-ben a magyarországi piacon hússzorosával nőtt. A harmadik hely elérését tervezik, bár ez meglehetősen nehéznek tűnik a mindössze egyetlen erős forgalmazóval.

A múlt évben a világon 25,3 milliárd dollár árbevételt realizált Dell továbbra is egyszemélyes (Iskun Miklós) saját képviseletet tart fenn hazánkban, ugyanakkor más versenytársaitól eltérő, "Be direct" mottóval fémjelzett közvetlen értékesítési modelljében bízva, 2000-re nálunk is az európai átlagnak megfelelő növekedést tervez: 5,4 helyett (IDC,1999) 8 százalékos részesedést kíván elérni.