A Microsoft azt tervezi, hogy a rivális Apple példáját követve világszerte exkluzív márkaboltokat nyit, hogy így növelje termékei népszerűségét és forgalmát.
A világ legnagyobb szoftvercége, amely a sikeres Xbox játékkonzolokat és a kevésbé sikeres Zune hordozható lejátszókat is gyártja és forgalmazza, egyelőre nem nyilatkozott sem a helyszínekről, sem arról, hogy várhatóan milyen termékek lesznek majd kaphatók az üzletekben. Ezekben az ügyekben egyébként David Porter fog majd dönteni, akit a Microsoft a DreamWorks Animationtől csábított át és aki alelnöki rangban fogja irányítani a szoftvercég kiskereskedelmi tevékenységét. Porter, aki korábban a Wal-Mart üzletláncnál is vezető beosztásban dolgozott, közvetlenül Kevin Turner operatív igazgatónak lesz alárendelve.
A lépéssel a Mirosoft nyilvánvalóan az Apple sikerét szeretné valahogy megismételni: az iPod és iPhone hordozható készülékekkel nagyot kaszáló számítógépgyártó forgalmának felíveléséhez nem kis mértékben járultak hozzá az Apple Store üzletek, amelyekből jelenleg több mint 200 működik világszerte. A Microsoft részéről ugyanakkor némileg kockázatos intézkedésnek tűnik, hogy éppen a válság idején vág bele a kiskereskedelmi értékesítésbe, amikor egy sok ezer főt foglalkoztató országos elektronikai üzletlánc, a Circuit City tönkre is ment.