A SanDisk a barcelonai Mobil Világkongresszuson a Reuters-nek nyilatkozva olyan tervekről számolt be, amelyek szerint a mobiltelefonos szolgáltatókkal szoros együttműködésben kívánnak a jövőben memóriakártyákat forgalmazni.
Eliot Broadwin, a cég marketingigazgatója kiemelte, hogy míg az idén forgalomba kerülő mobiltelefon-típusoknak nagyjából 70 százaléka tartalmazni fog memóriakártya-bemenetet, a felhasználóknak mindeddig csak a töredéke használta ki ezt a lehetőséget. Márpedig a kérdés korántsem csak a memóriakártya-gyártók számára kulcsfontosságú, ugyanis a jelenség egyúttal azt is jelzi, hogy a mobilosok korántsem töltenek le olyan mennyiségű tartalmat készülékeikre, hogy szükség legyen a kártyákra. Márpedig az adatforgalom, illetve a kapcsolódó 3G előfizetések a bevételek egyik fő forrását jelentik a mobilszolgáltatók számára, akik évekkel ezelőtt súlyos pénzeket fizettek a hálózati licencekért.
A SanDisk elképzelése szerint a mobiltelefonos hardverhez hasonlóan a memóriakártyák árát is részben beépíthetnék az előfizetési konstrukciókba, hogy ezáltal olcsóbbá és vonzóbbá tegyék őket a vásárlók számára. Cserében a gyártók – szintén a szolgáltatókkal együttműködve – előre feltöltött tartalmakkal adnák a kártyákat, azonban ennek részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra. Broadwin ugyanakkor azt mondta a Reuters riporterének, hogy még a héten, a mobil Világkongresszuson bemutatnak prototípusokat a nagyközönségnek.