Az európai konzolpiacon nyilvánvalónak tűnik a Microsoft előnye

MTI Sajtóadatbank, 2009. február 19. 08:54

Az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióért felelős Microsoft alelnök, Chris Lewis a GfK piackutató vállalat adatait felhasználva kijelentette, hogy ebben a térségben nagyjából egymillióval több darabot sikerült értékesíteni Xbox 360-ból, mint a vetélytárs Sony PlayStation 3 konzoljából - olvasható a Gamespot.com hírportálon.

Érdekesség, hogy a szintén a PAL analóg televíziós rendszert használó régióhoz tartozó Ausztráliával és Új-Zélanddal Lewis nem kalkulált, pedig ott a PlayStation 3 elsősége jellemző. Az NTSC-rendszert használó országok közül a két legnagyobbikban megoszlanak az eredmények: az USA-ban egyértelmű a Microsoft óriási előnye, Japánban viszont éppen fordítva: az Xbox 360 labdába sem rúg a PlayStation 3 mellett.

 Lewis nyilatkozatában hozzátette: meg van győződve az adatok megbízhatóságáról, illetve cége jobb helyzetéről, de azt is sietett leszögezni, hogy nem azért hozzák rendszeresen nyilvánosságra a külső forrásokból származó számokat, mert riválisukat rossz fényben akarják feltüntetni, hanem szükségük van valamilyen mérőeszközre, amellyel felmérhetik sikerüket. Az pedig nem az ő "hibájuk", hogy éppen a Sony konzolja hasonlít az övékhez leginkább.

 Lewis ezzel valószínűleg annak a nyilatkozatháborúnak próbált megálljt parancsolni, amely mostanában a két cégre jellemző, hiszen nem is olyan régen Hirai Kazuo, a Sony vezérigazgatója illette "rövidéletű" jelzővel a Microsoft Xbox 360-ját, erre pedig Aaron Greenberg, a Microsoft főnöke sietett azzal válaszolni, hogy szerinte a Sony "nincs képben" a piaci változásokkal kapcsolatban.

 Érdekes piaci változás még, hogy a brit font erősen meggyengült az euróhoz képest, így éppen ezért nagyon sok tájékozott európai játékos inkább a szigetországból hozza be játékait és konzoljait. A Microsoft ugyan tökéletesen tisztában van a furcsa szituációval, de mégsem próbál Nagy-Britanniában az áremelések eszközéhez nyúlni.