A Pinch Media piackutató felmérése szerint az iPhone-felhasználóknak alig 5 százaléka tér vissza egy az App Store-ból letöltött ingyenes szoftverhez, azaz az alkalmazások többségét kipróbálják, majd elfelejtik.
A Pinch következtetései szerint egyértelmű, hogy a felhasználók előszeretettel töltenek le alkalmazásokat az iPhone-ra, egyrészt kíváncsiságból, meg már csak azért is, mivel ingyenesek (amelyik az). Többségük tartós haszna azonban már erősen kétséges, hiszen a letöltés utáni napon 20 százalék, egy hónappal később pedig már csupán átlag 5 százalék tér vissza egy letöltött szoftverhez. Így aztán mindjárt más perspektívába kerülnek az Apple statisztikái is, amelyek szerint az iPhone-hoz különféle szoftvereket forgalmazó App Store-ból mostanáig mintegy 500 millió példányban töltöttek le alkalmazásokat.
Pedig a harc rendületlenül zajlik a fejlesztők között; míg hat hónapja 24 óra alatt 1000 letöltés elég volt ahhoz, hogy valaki bekerüljön a legnépszerűbb 100 közé, addig mára ehhez minimum 5000-re van szükség. Eközben a konkurencia sem tétlenkedik, a Nokia például most jelentette be, hogy egy az iPhone App Store-hoz hasonló mobilos szoftverletöltő-oldalt hoz létre Ovi Store néven.