Egy brit tanulmány szerint nemhogy rontana, inkább javít a gyermekek nyelvi készségein a mobiltelefonos szöveges üzenetek fogalmazása, annak ellenére, hogy sokan éppen ennek az ellenkezőjétől tartottak.
A Coventry Egyetem kutatói 88 tíz és tizenkét év közötti korú gyermeket vizsgáltak, hogy megértsék az sms-ezés nyelvhasználatukra gyakorolt hatását. Az eredmények azt mutatják, hogy a fantáziadús formákban rövidített szóalakokat tartalmazó sms-nyelv kimondottan pozitív hatással van az olvasási készség fejlődésére. A kísérlet során a gyerekek tíz különböző „forgatókönyvet” kaptak, amelyekről szöveges üzenetek formájában kellett írniuk. Az általuk használt sms-rövidítéseket az egyetem szakemberei különféle kategóriák szerint osztályozták, a tényleges rövidítésektől az egyedi helyesírású szavakon át a mozaikszavakig és speciális jelekig.
Dr. Beverley Plester, a felmérésről kiadott tanulmány fő szerzője a BBC-nek nyilatkozva kiemelte, hogy az sms-ek és az interneten továbbított szöveges üzenetek mára szerves részévé váltak a gyermekek tanulásának. Plester szerint a legerősebbnek az az általános szabály bizonyult, hogy minél többet használjuk a(z írott) nyelvet, annál jobban műveljük. Ehhez képest azok a félelmek, amelyek a helyesírási tudás sms-ek miatti eltorzulásától tartottak, a felmérés során egyáltalán nem igazolódtak. A kedvezőtlen folyamat sokkal inkább annak köszönhető, hogy a gyermekek ma jóval több képi információval találkoznak, mint szövegessel.