Oktató jellegű játékszoftver fejlesztésébe fogott a világ legnagyobb űrhajózási hivatala. A közösségi szerepjáték célja, hogy a fiatalok körében népszerűsítse a jövő űrkutatását, illetve a tudomány és technológia világát.
A World of Warcraft óta egyre népszerűbbek az "MMORPG"-nek is nevezett internetes közösségi szerepjátékok, ezért nem meglepő, hogy egyre több cég foglalkozik ilyen játékok kiadásával. Az amerikai űrkutató hivatal, a NASA Astronaut: Moon, Mars and Beyond címmel ellátott játékának megjelenése 2010-ben várható és kiadását több részletben tervezik majd - írja a GameDaily. A kiadók között egyébként nem csak a NASA Learning Technologies, hanem az Innovative Partnership Program Office is szerepel.
A szerepjáték központi témája maga az űrkutatás, és a világűrben, különféle planétákon vethetik majd meg a lábukat a játékosok. Ahogy karakterükkel fokozatosan felfedezik a világűrt, úgy nyílnak meg egyre újabb és újabb lehetőségek számukra, új helyekre mehetnek, újfajta technológiákat használhatnak, amelyekhez egyébként teljesen valóságos NASA űrtechnológiát használ fel a játékot fejlesztő három különböző fejlesztőcsapat.
A játék teljesen "vérmentes" lesz, tehát egyetlen szörnyet, vagy másik embert sem ölhetnek meg benne, a játék élvezetét a felfedezés, a kutatás okozza majd. A bolygók között repülni sem kell túl sokat, a cél inkább az lesz, hogy a játékosok a planétákon megvessék a lábukat, úgy, hogy például Héliumot bányászhatnak üzemanyaghoz, vagy növénytermesztő üvegházakat telepíthetnek, oxigént hozhatnak létre és robotokat, járműveket irányíthatnak. A játék előreláthatóan az emberiség elkövetkezendő harminc évét dolgozza fel és a történeti szálak között a globális felmelegedés nagyon is valóságos és veszélyekkel teli motívuma is szerepel.
A játék fejlesztése természetesen nem lesz olcsó mulatság, hiszen az Unreal 3 grafikus motorját használják majd fel hozzá, hogy grafikus téren is megállja a helyét, amikor egy-másfél év múlva a boltokba kerül az első rész. Éppen ezért az amerikai játékosok egy része kissé kritikusan állt a fejlesztéshez, lévén a NASA kormányhivatal, amelyet az állam finanszíroz. Mivel alapvetően azért szórakoztató termékről van szó, amelyből pénzt keres az amerikai állam, nem értik, hogy ezt miért egy olyan hivatal pénzeli, amely tulajdonképpen az ő adójukból tartja fent magát.