A Google egy olyan reklámtípust tesztel internetes keresőprogramján, amellyel úgynevezett „kiterjeszthető”, azaz akár egész oldalassá növelhető hirdetéseket lehet csatolni szponzorált keresési eredményekhez.
A koncepció egyelőre óvatos, ugyanis a reklámok csak akkor bővülnek és töltik be akár a teljes képernyőt, ha a felhasználó szándékosan rájuk kattint, maguktól vagy a kurzor elhúzására viszont nem. A Google-on újnak számító hirdetések nemcsak állóképeket és szövegeket, hanem akár hangos mozgóképeket is hordozhatnak, tovább növelve a felület értékét a reklámozók számára. A társaság viszont azáltal is ügyel arra, hogy ne riassza el a felhasználókat, hogy a kinagyított reklámok maximum az eredeti méret kétszeresére növelhetők, ráadásul a Google reklámszűrőjével teljes mértékben blokkolhatók.
Az új típusú hirdetésekkel egyelőre az amerikai Google-felhasználók találkozhatnak, sikeres fogadtatás esetén azonban más piacokon is megjelenhetnek. A kísérlet igen fontos a piacvezető keresőjével elhíresült internetes tartalomszolgáltató számára, hiszen jövedelme oroszlánrészét a webes felületein (és immár más oldalakon is) eladott reklámhelyek bevételei teszik ki.