A Nielsen Online legújabb felmérése szerint világszerte többen és gyakrabban használják már kommunikációra a közösségi oldalakat, mint az online e-mail levelezőalkalmazásokat.
A Nielsen által 2007 és 2008 decembere között gyűjtött információk alapján a globális online népesség 66,8 százaléka látogatja rendszeresen a Facebookot, a MySpace-t és az egyéb hasonló site-okat. Ez önmagában még egyáltalán nem meglepő, a kutatásnak azonban sikerült egy mítoszt is lerombolnia. Közkeletű ugyanis az a vélekedés, hogy a közösségi oldalak főként a tizenévesek körében népszerűek, míg az „idősebbek” inkább e-maileznek. Ehhez képest a Nielsen azt találta, hogy a 35-49 éves korúak körében 24,1 millióval, az 50-64 éves korosztályban pedig 13,6 millióval nőtt a közösségi oldalak felhasználói tábora egy év alatt. A legnépszerűbbnek közülük a Facebook bizonyult, ahol a bejelentkezett felhasználók átlagosan három óra tíz percet maradnak fönt egyhuzamban.
A közösségi oldalak népszerűsége a felnőttek körében tulajdonképpen elég logikusan megmagyarázható. Ezek az oldalak ugyanis lehetővé teszik, hogy az emberek egyfelől újra felvegyék a kapcsolatot olyan ismerőseikkel, akikkel évek óta nem találkoztak, másrészt pedig ideálisak a tágabb ismeretségi körrel való kapcsolattartásra akkor is, ha valakinek munkája miatt kevés a szabadideje. A web 2.0 révén ráadásul az ilyen oldalak a kommunikáció és az információmegosztás egészen új formáit kínálják a felhasználók számára, ami minden generáció számára hasznos lehet.