A Gartner adatai szerint a tavalyi utolsó negyedévben csak kismértékben, 3,7 százalékkal bővült az okostelefonok globális piaca, ugyanakkor az Apple iPhone vagy a Blackberry látványosan előretörtek, míg a Nokia részesedése tovább csökkent.
Az Apple az iPhone 3G révén a 2007-es 5,2 százalékról 2008 végére 10,7 százalékra növelte részesedését az okostelefonok piacán, míg a Blackberry készülékeket forgalmazó Research in Motion tavaly év végére 19,5 százalékot szerzett, szemben az egy évvel korábbi 10,9 százalékkal. A leglátványosabb, 138 százalékos forgalomnövekedést egyébként a Samsung produkálta a maga okostelefonjaival egy év alatt, azonban így szerzett 4,2 százalékával nem sikerült utolérnie az első Android mobilt gyártó HTC-t, amely 4,3 százalékos részesedéssel zárt 2008 végén.
Eközben az ágazat nagy vesztese a Nokia lett, amely 2007-ben még a világszerte eladott okostelefonok 50,9 százalékát gyártotta és forgalmazta, tavaly év vége felé azonban már csak 40,8 százalékot. Ebben szerepe lehet annak, hogy a finn mobilóriás ismét egy kicsit későn követte a divatot, és jóval a többiek után, 2008 végén hozta csak forgalomba első érintőképernyős készülékét, az 5800 XpressMusicot, ráadásul akkor is meglehetősen korlátozott formában. Hasonló történt korábban a széthajtható mobilok és más újdonságok esetében is, igaz a hatalmas tervezési és gyártási háttérkapacitásnak hála eddig a legtöbb esetben sikerült ledolgozniuk a hátrányt.