A német Manager Magazin értesülése szerint az Ericsson szívesen eladná 50 százalékos részesedését a Sony-nak a közös mobiltelefon-gyártó cégből, a japán partnert pedig állítólag érdekli az üzleti lehetőség.
A hírt egyik érintett vállalat sem erősítette meg és lehet, hogy nem is több puszta spekulációnál. Annyi bizonyos, hogy a sajtó többször is beszámolt a két tulajdonos nézetkülönbségeiről a fejlesztési stratégiát illetően, ez pedig a kivásárlással nyilvánvalóan megszűnne. A Sony ugyanis állítólag az utóbbi időben egyre inkább át szeretné venni a teljes irányítást a termékek kialakítása terén, ehhez pedig egyértelmű segítséget jelentene a 100 százalékos tulajdon. Emellett a cég imázsának is jót tenne, ha a divatos, vagy divatosnak szánt mobilok a jövőben a Sony Ericsson helyett csak a Sony márkanevet viselnék. A terv ellen szól viszont, hogy a Sony mostani helyzete nem igazán kedvez az ekkora kiadással járó ügyleteknek, hiszen a japán elektronikai óriás nemrég 14 év óta először veszteségről volt kénytelen beszámolni.
A Sony Ericsson 50-50 százalékos tulajdonú vegyes vállalatot annak idején azért alapította a két cég, hogy egyesítsék az Ericsson szakértelmét a mobiltelefonok, illetve a Sony-ét a szórakoztató elektronikai készülékek terén. A Sony Walkman és Cyber-shot márkaneveit viselő multimédiás mobilok kezdetben valóban igen sikeresnek bizonyultak, azonban szakértők szerint az utóbbi időben nem igazán találja a helyét a cég a mobilpiacon, amit az is alátámaszt, hogy a társaság 187 millió euró veszteségről számolt be a tavalyi utolsó negyedévben.