A világ legnépszerűbb internetes keresőlapja, a Google megváltoztatta kedden a keresési technikáját, hogy megértve a szavak közti (szemantikai) kapcsolatot is, még jobban segítsék a felhasználókat.
Arra törekednek, hogy a hosszabb keresőszavak alkalmazásával az emberek tényleg azt kapják, amit keresnek. Mindezt úgy érik el, hogy a szavak jelentését is figyelembe veszik.
"Kidolgoztunk egy olyan technológiát, amelynek a segítségével jobban megértjük a keresésekben szerepet játszó kapcsolatokat és az összefüggéseket" - olvasható a Ken Wilder mérnök és Ori Allon, a minőségi keresés kutatócsoportjának technikai vezetője által írt blogbejegyzésben.
Az internetes keresőszolgáltatások hagyományosan azon az eljáráson alapulva működnek, hogy egyszerűen a beírt szóra keresnek rá honlapokon vagy más online adatokban. Egyre növekvő az érdeklődés a szemantikus keresés iránt, amelynek során nemcsak a megegyező szóra keres rá a program, hanem megérti a mondat vagy a szókapcsolat jelentését is.
A kedden működésbe lépett "új" Google 37 nyelven működik. Wilder és Allon példaként említi, hogy a jóslás kártyából orosz szókapcsolat beírása után az eredmények között a tarot-hoz és a jövendöléshez kapcsolódó találatok is megjelennek. Angolul a fizikai alapelvekre való rákeresés eredményeként az ősrobbanás és a kvantummechanika is felbukkan.
A Microsoft is a napokban fejlesztette ki Kumo.com nevű új keresőprogramját abban a reményben, hogy ez népszerűbb lesz, mint az eddigi Live Search, amely a Google és a Yahoo után csak a harmadik helyen áll.