Egy 2009-es tanulmány szerint a magyar háztartások mintegy 6%-a vesz igénybe 3play távközlési szolgáltatást, további 20%-uk 3play-re érett. A Data Research Kft. és az SPSS Magyarország szervezésében „Konvergencia az ügyfelek szemüvegén keresztül” címmel tartott szeminárium előadásai többek között a változó szolgáltatásokkal, a most éppen "csend által körülvett" 3Play további elterjedésével foglalkozott.
Bánhidi Ferenc (NHH) Konvergencia és szabályozás című előadásában egyebekmellett utalt rá: a hatóság 3Play alapú piacszabályozási döntéseket még nem hozott. Egyelőre egyik nemzeti szabályozó hatóság sem azonosította külön érintett piacként a "bundled" 3Play szolgáltatások piacát. Hangsúlyozta: a konvergencia leginkább abban jelentkezik, hogy a szolgáltató vállalatok különböző felhasználói csomagokkal jelentkeznek. A csomagképzés hajtóerői között megemlítette a választék-gazdaságossági hatást, a komplex vagy innovatív szolgáltatások igénybe vételének lehetőségét. Negatív hatásként a piaci erőfölény létrejöttét, és például egyik szolgáltatási területről a másikra való átvitelét említette.
Szathmári Géza (korábban GTS-Datanet) "Triple Play: van-e hely mindenkinek?" címmel tartott előadásában kijelentette: a jelenlegi helyi monopóliumi állapotban a 3Play sikerének óriási kérdése, hogy az infrastruktúra-szolgáltatók milyen módon engedik a versenyt. Folyik a Magyar Telekom optikai szálas (FTTH) hálózati óriásprojektje, de félő, hogy mire kiépítik az FTTH hálózatot, addig a kábeltévé szolgáltatók lefölözik a nagy sávszélesség igényű előfizetőket. Ugyanakkor, véli Szathmári, a mobil internet is rohamosan terjed, ám szerinte néhány megabit/sec-nál gyorsabb igényű alkalmazásokat nem szabad ma Magyarországon a kormányzatnak rendszerbe állítani, mert pl. a folyton növekvő számú mobil készülékesek nem tudnák azokat használni. A távközlési szakember úgy gondolja: középtávon a mobil hang + a mobil- és kábeles internet + a kábeltévé szolgáltatás fog a hazai piacon növekedni.