Egy friss jelentésből kiderül, hogy az Apple jelentős haszonnal adja tovább új generációs iPod Shuffle-jét, nem meglepő tehát, hogy a válságban is jól megy a cégnek.
Az iSuppli utánaszámolt, hogy mennyi nyeresége van az amerikai számítógép-gyártónak népszerű médialejátszóin. A piackutató szerint az elektronikai konszern az iPod Shuffle modellt adja tovább a legnagyobb árréssel, ugyanis a készülék előállítási költsége az értékesítési árnak csupán a 28%-át teszi ki. Az érintőképernyős Touch esetében már nem ilyen magas a profit mértéke, hiszen az ehhez szükséges alkatrészek a végfelhasználói ár 49%-ából megvásárolhatóak, azaz a hardware-elemek összesen 147 dollárba kerülnek. Az is igaz viszont, hogy az iSuppli csupán az előállítási költségeket tűntette fel a statisztikai adatok között, a marketingre, fejlesztésre és logisztikára fordított összegekre vonatkozó felmérést nem végeztek. Az Apple mellett a Samsungnak is óriási nyeresége származik az iPod-eladásokból, ugyanis a koreai vállalat 12 dollár értékben szállít komponenseket például az iPod Shuffle-hoz, ám a cég egyéb modelljeiben is megtalálhatóak a Samsung termékei.