Az Ohoi-i egyetem kutatói a Facebook-tagok iskolai teljesítményének az alapos kivizsgálása után megállapították, hogy az oldalra regisztrált személyek jegyei koránt sem olyan jók, mint a közösségi portálokat nem látogatóké.
Nagy port kavart online berkekben az a tanulmány, amely a közösségi oldalakat állítja pellengére, és népbutító, időrabló webhelyekként tűnteti fel a webkettes portálokat. A jelentés szerzője kapcsolatot vélt felfedezni a Facebook-használat és a rossz osztályzat között, ugyanis a felmérésben részt vevő diákok közül a gyakorta az online platformra fellépők gyengébben szerepeltek az iskolában. A Facebook-mentes életet folytató fiatalok átlagosztályzata akár egy jeggyel is nagyobb lehet, mint a rendszeresen a webkettes site-ot bújó tanulóké. A Facebook-tagok heti egy-öt órát töltenek tanulással, míg az oldalra nem regisztráltak tizenegy-tizenöt órát fordítanak saját szellemi épülésükre, a számok tehát önmagukért beszélnek... S a legszörnyűbb az egészben, hogy a közösségi portált használók 79%-a nem érzi úgy, hogy függősége miatt romlana az iskolai teljesítménye.
A tanulmány készítői kijelentették, hogy ők nem kárhoztatni akarják a Facebook-ot, és nem állítják, hogy ez az oka annak, hogy az ide regisztráltak rosszabb jegyeket kapnak, ugyanis szerintük a probléma gyökerét magában az emberben kell keresni. Ha a diákot nem hajtja a tudásszomj, akkor még ha nem is léteznének közösségi oldalak, akkor is találna egyéb időrabló tevékenységet a lusta iskolás.