Elektronikus hitelesség már az iskolákban is

MTI Sajtóadatbank, 2009. április 17. 11:45

A Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség (MELASZ) 2007-ben oktatási felmérést kezdeményezett az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesületének (ISZE) támogatásával az elektronikus hitelesség közoktatásban való jelenlétének felmérésére, és ennek következtében akciótervet alakított ki 2008-ban.

A Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség (MELASZ) azzal a céllal jött létre 2004-ben, hogy terjessze az elektronikus hitelességgel összefüggő ismereteket, mivel hasonlóan a papír alapú dokumentumok kezeléséhez, az elektronikus világ növekedésével egyre több esetben az elektronikus dokumentumoknál sem nélkülözhető a hitelesség.

A MELASZ 2007-ben oktatási felmérést kezdeményezett az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesületének (ISZE) támogatásával az elektronikus hitelesség közoktatásban való jelenlétének felmérésére és ennek következtében akciótervet alakított ki 2008-ban. A felmérés, az akcióterv végrehajtásának eredményeként létrejött Tanári Kézikönyv az elektronikus aláírás oktatásához, és a hozzá kapcsolódó tanmenetek a most zajló Networkshop 2009 konferencián publikálásra kerültek, és a MELASZ honlapján hozzáférhetőek. További eredmény, hogy a 2009. tanévben 10 iskolában indult meg a terület kísérleti oktatása, melynek eredményeit feldolgozva a résztvevők a 2009/2010. tanévben az oktatás kiterjesztését végzik el, minden általános és középiskolának lehetőséget adva ezzel az elektronikus hitelesség elméleti és yakorlati, kézzelfogható eredményekkel járó oktatására.