Az amerikai választók több mint fele az interneten követte a politikát az 2008-ban; ezt a határt első ízben lépték át az Egyesült Államokban - derült ki a Pew kutatóintézet felméréséből, amelynek eredményét csütörtökön ismertették. A felnőtt korú lakosság több mint 55 százaléka, az internetezőknek pedig 74 százaléka a világhálón tájékozódott a belpolitikai fejleményekről és nyilvánított véleményt.
A szavazók tavaly nem pusztán passzív követői voltak a politikai történéseknek - Aaron Smith, a kutatás egyik vezetője szerint ez a vizsgálat egyik legfontosabb tanulsága. Mint rámutatott, nagyon sokan voltak, akik különféle utakat találtak arra, hogy kifejezzék véleményüket és valamilyen módon hozzájáruljanak az általuk támogatott jelölt sikeréhez.
Barack Obama elnök megválasztásában nagy szerepet játszott az internetes kampány. A Pew szerint az Obama-hívek körében kétszer annyian voltak az on-line aktív választópolgárok, mint a republikánus vetélytárs, John McCain támogatói között.
A felmérésből az is kiderült, hogy az internetfelhasználók 45 százaléka nézett politikai videókat, 33 százalékuk megosztotta valamilyen fórumon nézeteit másokkal, és az úgynevezett közösségi portálokon bejegyzett internetezők 52 százaléka használta fel a honlapot, például a Facebookot nézetei ismertetésére. Az online politikai kommunikáció és aktivitás fő formái közé tartoztak még a blogok, valamint a videomegosztó portálok.
A politikai hírekről 2000-ben még csak az amerikai választók 11 százaléka tájékozódott az interneten. A fiatal szavazók és a szélessávú hozzáféréssel rendelkezők körében azóta a világháló már túlszárnyalta az olyan hagyományos források szerepét, mint a televízió, a rádió és a nyomtatott sajtó.