Tizenhét másik újdonság mellett, holnaptól kipróbálhatók az iWiW Fejlesztői Verseny győztesei – az Egymás szemében (Pfenninberger Ádám), az iWorld (Körmendi Gergely) és a Petfarm (Kispál István) - a közkedvelt közösségi portálon. Félszáz alkalmazás nevezett az év elején meghirdetett megmérettetésre. Az értékelés szempontjai között szerepelt, hogy egy-egy fejlesztés mennyire közösségi, hasznos, önkifejező, motiváló a visszatérésre, letisztult, vagy éppen szórakoztató.
Az Origo Zrt. fejlesztői versenyt hirdetett, hogy ösztönözze azokat a kreatív elméket, akik képesek hasznos, újszerű vagy szórakoztató alkalmazásokat készíteni az iWiW alapjaira építve. A pályázat címe: „Keressük a 3 legizgalmasabb fejlesztést!” volt, amelyre a pályamunkákat 2009. január 15-étől várta a verseny szakmai zsűrije a http://dev.iwiw.hu portálon. A beérkezett fejlesztések elbírálásánál kiemelt szempont volt az ötletesség, a design, a technológiai megvalósítás és a közösségi funkciók kihasználása. A zsűri által legjobbnak ítélt három alkalmazás fejlesztője egyenként félmillió forint pénznyereményben is részesült. A megmérettetésen magánszemélyek, csapatok, de akár cégek is indulhattak, a feltétel csupán egy működő, önállóan készített alkalmazás benevezése volt. Az iWiW-re programozott alkalmazások a szabványnak köszönhetően további oldalakon is hasznosíthatók.
2008. december 4-én nyílt meg a lehetőség a fejlesztők számára, hogy olyan külső szolgáltatásokat, ötleteket, kiegészítéseket fejlesszenek, amelyek kihasználják a legnagyobb hazai kapcsolati hálóban rejlő erőt. Közel négymillió iWiW felhasználó számára tehetik ismertté szolgáltatásaikat programozók, webes alkalmazásokat működtető vállalkozások. Az OpenSocial szabvány alapján kialakított interfészen keresztül külső alkalmazások illeszthetők a közkedvelt közösségi portál felületébe. A széles körben alkalmazott nemzetközi sztenderd - mint „csatolófelület” - folyamatos korszerűséget és rugalmasságot biztosít. A holnap megjelenő sokszínű, többrétű, szórakoztató alkalmazások számtalan új felhasználási élményt nyújtanak – pl.: játékokon, közösségi szolgáltatásokon keresztül –, mindezt úgy, hogy használatuk továbbra is a felhasználók egyéni döntésén alapul.