Letölthető tartalmat osztanak meg a felhasználókkal a zenészek a MySpace és a zeneipar legnagyobbjainak közös megállapodása nyomán a MySpace Musicon.
MySpace Musicnek hívják azt a vállalkozást, amelyet a MySpace közösségi honlap és a zeneipar legfontosabb cégei alapítottak néhny éve, s most teljes egészében felújították. Az átalakult honlapon a felhasználok ezentúl például több ingyenes zeneszámot is sorba állíthatnak a saját oldalukon, míg korábban csak egyetlen egyet hallgathattak ott. Ezen kívül még zeneszámlistákat is összeállíthatnak, amelyet aztán a barátaikkal megoszthatnak. A MySpace Music főoldalán az újabb albumok megjelenését és a zenekarok koncertjeit is láthatjuk, illetve a linkeken keresztül az Amazonra kerülhetünk, ahol a különböző zeneszámokat meg is lehet vásárolni.
Ennek köszönhetően a MySpace az Amazon bevételeiből is részesedést kap, illetve a reklámbevételei is jelentősen megnőnek. A MySpace Music irányításával megbízott Courtney Holt következő terve, hogy koncertjegyeket is árusítanak majd a főoldalon, illetve a népszerűbb számok telefonos csengőhangjaival is kereskedni kívánnak majd. A bevételből természetesen a zeneipar is részesedik - olvashatjuk a Yahoo hírportál cikkében.
Holtnak a kezdetekben nem volt könnyű dolga, a MySpace Music lejátszója ugyanis lassú volt és nehezen kezelhető, illetve sokan panaszkodtak arra, hogy kevés a meghallgatható zeneszám és a zenelistákba is csak keveset lehet belepakolni. Holt a régi verziót lecseréltette egy sokkal gyorsabbra és jobbra.
A 40 éves igazgatónak ugyanakkor a minél nagyobb és gyorsabb profitra is ügyelnie kell, a zeneipar mellett ugyanis a MySpace tulajdonosa, a médiaguru, milliárdos Rupert Murdoch, aki pénz szeretne már látni cégéből, amelyet 2005-ben 580 millió dollárért vásárolt és túl sok haszna még nem származott belőle.
Komoly konkurenciát jelent a MySpace-nek a közösségi honlapok körében a Facebook, amely a felhasználók terén tavaly alaposan lehagyta Murdoch cégét: már 200 millióan használják, míg a MySpace-nek "csak" 130 millió felhasználója van. Egyedül az Egyesült Államokban van még nyerő pozícióban a MySpace: 70 millióan használják, azonban a Facebook a maga 61 milliójával már itt is a nyomában van.