Az AppleInsider értesülései szerint az Apple nem szeretne többé a méregdrága rendszereiről ismert vállalat képében tetszelegni, hanem fontolóra veszi az alacsonyabb árak bevezetését.
A vállalat a legutolsó negyedévben jól teljesített, hiszen roppant kelendő áruknak bizonyultak a médialejátszók és az iPhone, a Mac-értékesítések viszont 3%-kal visszaestek, ami ugyan nem olyan vészes, ám már ez is okot ad arra, hogy a cupertinói konszern vezetősége átgondolja az aktuális árstratégiát. Gyanítható, hogy egyrészt a Microsoft agresszív reklámhadjárata készteti az Apple-t eme kínos lépés megtételére, ám a netbookok óriási népszerűsége is az árak csökkentésére sarkallhatja a nagynevű gyártót. Való igaz, hogy egy olcsó noteszgépet egy napon sem lehet említeni egy MacBook-kal, de a gazdasági válság idején bizony már többnyire nem az izmos hardware és a megbízhatóság, hanem az árcédulára biggyesztett összeg nagysága bír döntő szereppel.
Éppen azért az Apple olcsóbb termékekkel akarja visszahódítani vásárlóit, és újakat szerezni, hogy megőrizze, sőt növelje piaci részesedését az ínséges időkben. Az AppleInsider úgy tudja, hogy még az év első felében rászánja magát a vállalat az árak mérséklésére.