A DisplaySearch piackutató adatai szerint az első negyedévben a világszerte eladott noteszgépek közel 20 százaléka a netbook vagy mini-laptop kategóriába tartozott, aminek egyik fő oka nyilvánvalóan a globális gazdasági válság.
A DisplaySearch kapcsolódó elemzésében fontosnak tartotta kiemelni, hogy a mini-laptopok kulcsszerepet játszanak abban, hogy a jelenlegi nehéz helyzetben a számítógépes ágazat nem süllyedt még mélyebbre. Felmérésük alapján ugyanis úgy látják, hogy nemcsak olyanok vásárolnak ilyen készüléket, akik valamilyen laptopot mindenképpen vennének maguknak, hanem olyanok is, akik egyébként nem szánnának erre a célra annyi pénzt, amennyibe egy hagyományos noteszgép kerül. John Jacobs, a beszámoló szerzője úgy számol, hogy a netbook-ok nélkül a laptop-piac forgalma nem 3, hanem 19 százalékot zuhant volna az idei első negyedévben.
A földrajzi térségek közül Európában a legnépszerűbbek a netbook-ok: itt és a kapcsolódó Afrikában és Közel-Keleten kelt el a gépek 45 százaléka az időszakban, de a régió a teljes noteszgép-forgalomból is 38 százalékot tudhatott magáénak. A piackutató fő okként azt emelte ki, hogy az öreg kontinensen egyre nagyobb mértékben kínálnak kedvezményes készülékeket 3G adatkártya-előfizetéseikhez a mobilszolgáltatók.
A PC-gyártók közül az Acer adta el világszerte a legtöbb mini-laptopot és a teljes piac 30,5 százalékát sikerült megszereznie, míg a második Asus-nak ennek csak a felét tudta értékesíteni. A teljes noteszgépes ágazatot változatlanul a Hewlett-Packard uralta 7,3 millió készülék eladásával, ami 24,1 százalékos részesedést jelent.