A gazdasági válság érezteti hatását a mobiltelefon-értékesítésben is. A Gartner piackutató első ízben tapasztalt visszaesést az egyébként általában erős első negyedben a hagyományos mobiltelefonoknál, miközben az Smartphone-ok eladása nőtt.
Az első negyedben a gyártók 269,1 millió készüléket értékesítettek világszerte, 9,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Közben a Smartphone-ok értékesítése 12,7 százalékkal nőtt, 36,4 millióra, közölték a Gartnernél szerdán.
Továbbra is a Nokia vezet, bár piaci részesedése csökkent, 36,2 százalékra a tavaly első negyedévi 39,1 százalékhoz képest. A Samsung ismét a második, piaci részesedését 4,7 százalékponttal 19,1 százalékra növelte, a harmadik helyen álló LG is szerzett új piacokat, részesedése 8 százalékról 9,9-re emelkedett, a negyedik helyezett Motoroláé 10,2 százalékról 6,2 százalékra csökkent.
A Smartphone értékesítés a teljes mobiltelefon-forgalom 13,5 százalékát tette ki idén az első negyedben az egy évvel korábbi 11 százalék helyett.