"A keresés beteg, mi vagyunk a gyógymód" szlogennel indított kampány a Microsoft a Bing keresője népszerűsítésére. A négy hónapra tervezett kampányra nem kevesebb, mint 100 millió dollárt költöttek. A Microsoft a nemrég óta működő Binggel igen agresszívan szeretne a Google babérjaira törni.
A 100 millió dolláros (20 milliárd forint) reklámkiadás hatalmas összeg, a rivális Google teljes marketingköltsége tavaly 25 milliárd dollárra rúgott - olvasható a Yahoo honlapján (www.yahoo.com). Az új kereső bevezetése szöges ellentétben áll a Live Search elindításával, amelyet négy éve olyan csendben vezettek be, hogy a legtöbb internetező még azt sem tudta, egyáltalán hol találja.
A Youtube-on is megtekinthető (http://www.youtube.com/watch?v=uy7Grx3fb2M) legelső Bing reklámban a Microsoft azt próbálta sulykolni, hogy micsoda káoszhoz vezethet, ha nem kapjuk meg a konkrét választ kereséseinkre. Ty Montague, a JWT reklámcég kreatív igazgatója elmondta, a reklámban finoman arra próbáltak utalni, hogy a recesszió kellős közepén pénzt takaríthatunk meg azzal, ha az új keresőnek köszönhetően például az utazásai és vásárlási kutatásainkra sokkal konkrétabb válaszokat kapunk, mint máshol. - "Az embereknek sokkal értelmesebb és konkrétabb találatokra van szükségük" - magyarázta Montague.
A Bingnek szánt Facebook oldalnak már 20 ezer "rajongója" van, azonban a redmondi cég azt nem közölte, hogy ebből mekkora a Microsoft alkalmazottak aránya. A Twitteren ez a szám 16 ezerre rúg és a cég a Hulu.com internetes televíziós honlapon is népszerűsíteni kívánja majd a Binget, sőt, még Rachel Zoe híres divatdiktátor reality show-jában is a Bingről lehet hallani.
A rendkívül agresszív reklámhadjárat ellenére sem egyértelmű, hogy a Microsoft mennyire képes legyűrni a Google egyeduralmát. Korábban az IAC/InterActiveCorp internetes cég, amely az Ask kereső mögött áll, illetve a Yahoo is próbálkozott már televíziós reklámkampánnyal, de a piaci részesedés tekintetében ez teljesen eredménytelen volt. A Google sohasem erőltette a reklámozást, ám piaci részesedése 64 százalék az Egyesült Államokban, míg a Yahoo-nak 20 százalék, a Microsoftnak pedig jelenleg pusztán 8 százalék.