Peter Molyneux világhírű játékfejlesztő, akinek olyan korszakalkotó játékokat köszönhetünk, mint a Populous vagy a Fable, a Microsoft Games Studios európai divíziójának főnöke lett.
Molyneux már március 30. óta a Microsoft Game Studios európai (belső és külsős) műhelyeinek kreatív igazgatója, de a bejelentést csak az idei Electronic Entertainment Expo (E3) keretében tette meg a redmondi cégóriás. A Gamesindustry.biz jelentése szerint Molyneux feladata az lesz, hogy a Microsoft összes belső stúdiójának kreatív munkáját felügyelje. Arra kell leginkább figyelnie a jövőben, hogy az igazán hasznos és értelmes ötletek megvalósuljanak, illetve a játékfejlesztők csapatában is ügyelnie kell az egymás közti jobb kommunikációra. Ez egyébként a többi mellett saját cégére, a Lionheadre is jellemző, amelyet Molyneux továbbra is igazgatni fog és a jövőben nem hagy fel majd a játékfejlesztéssel sem.
A híres fejlesztő fontosnak tartotta megjegyezni, új munkája koránt sem jelenti azt, hogy más stúdiók játékainak fejlesztését megpróbálja a saját egyéni ízlése szerint befolyásolni. "Amivel biztosan nem találkozik majd a publikum, az tíz újabb Peter Molyneux-játék megjelenése" - hangsúlyozta.
- E munka legfontosabb része, hogy egy hozzám hasonló fickó az apró ötletfényeket oly ragyogóvá tegye, amennyire csak lehet, és elérje, hogy a Microsofton belül mindenki világosan megértse: miért készítjük el azokat a termékeket, mi az értelmük, és miért fontosak a vállalat egészére nézve. Azon leszek, hogy ezek a fények a lehető legjobban ragyogjanak. A Rare és más európai stúdiók munkatársai okos és kreatív emberek, és én épp annyit fogok tanulni tőlük a játéktervezésről, mint ők tőlem - mondta Molyneux.
- Egy biztos: nem fogok mindenkihez odamenni azzal, hogy "ez buta ötlet, az meg okos". Azt akarom inkább elérni, hogy a fejlesztők a szenvedélyüket éljék ki a munkában, mivel a szenvedély mindenben a legfontosabb - hangoztatta.