A legfrissebb felmérések azt igazolják, hogy a globális mobilpiac jelentős zsugorodását hozta az első negyedév, ám ez megfelel a korábbi prognózisokban megfogalmazott elvárásoknak.
Az ABI Research aktuális számadatai szerint 2009 első negyedévében 255,6 millió készülék kelt el, ami 11,9%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban, az előző negyedévhez képest viszont a 20%-ot is meghaladja a visszaesés mértéke. A siralmas eredményt természetesen a recesszióból fakadó visszafogott vásárlási kedvvel magyarázzák az elemzők. A fogyasztók ráeszméltek arra, hogy aktuális maroktelefonjuk minden olyan funkcióval rendelkezik, ami az ő mindennapos boldogulásukhoz szükséges, ezért sokan nem cserélik le újra meglévő készüléküket. A legrosszabb értékesítési adatokat a latin-amerikai régióban mérték a piackutatók, ahol 28%-al kevesebb mobil fogyott, mint 2008 első negyedévében, a legkevésbé érintett térség, pedig a csupán 8%-os mínuszt elkönyvelő ázsiai csendes-óceáni övezet. Az Abbi Research kutatói nem lepődtek meg a jelentős visszaesésen, nagyjából ilyen adatokat vártak, hiszen az első negyedév mindig rosszabb, mint a karácsonyi szezont is magába foglaló utolsó három hónap, s a helyzetet még inkább súlyosbítja a gazdasági válság. Érdekes módon azonban az okostelefonok piacán nem hogy csökkent volna az értékesítés, hanem közel 13%-al nőtt.