Az internetező egyedülálló személyek nemcsak többet csevegnek, de a közösségi oldalakon is aktívabbak –derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felméréséből, mely a közösségi oldalak látogatóinak szokásai mellett azt is vizsgálta, mennyit chatelnek a magyar internetezők.
A közösségi oldalak egyre inkább beépülnek mindennapjainkba: a 18-64 év közötti internetezők 71 százaléka regisztrált tagja legalább egy hasonló portálnak, igaz, csak 51 százalékuk látogatja azokat legalább havi rendszerességgel – derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásából. A legaktívabb felhasználók a fiatalok: a 18-29 évesek 63 százaléka legalább havonta egyszer belép egy közösségi oldalra. Nem meglepő, hogy a netező egyedülállók is sűrűbben látogatják a hasonló honlapokat, közel kétharmaduk legalább havi rendszerességgel ellenőrzi felhasználói adatlapját, míg a párkapcsolatban élőknek csupán 45 százaléka.
A kutatás szerint a hazánkban elérhető közösségi oldalak között egyértelmű az iWiW dominanciája: nemcsak a legtöbb taggal rendelkezik – a 18-64 éves netezők 68 százaléka regisztrált felhasználó –, de a legaktívabb közösséggel is: a tagok közel 80 százaléka vallotta magát aktív felhasználónak. A második legtöbb taggal rendelkező közösségi oldal hazánkban a myVIP; az internetezők egyharmada regisztrált a szolgáltatásra.
A közösségi oldalak mellett a csevegő őrogramok is népszerűek: az internetezők több mint 40 százaléka legalább havi rendszerességgel használ azonnali üzenetküldő szolgáltatásokat. A férfiak többet chatelnek: közel 45 százalékuk legalább havonta használja ezt a kommunikációs módot, míg a nőknél ugyanez az arány 39 százalék. A legaktívabb chatelők a 18-29 évesek és az egyedülállók. A legnépszerűbb chatprogramok az MSN és a Skype: míg előbbit hazánkban a 18-64 éves netezők 37 százaléka használja, addig utóbbit minden ötödik internetező.