A kisvállalati szoftverpiac 20-30 százalékkal csökkent az év első öt hónapjában, csak remélni lehet, hogy ezzel eljutottunk a gödör aljára - mondta Hargitai Zsolt, a Novell Magyarország kereskedelem-támogatási vezetője kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: a cégekre általában is jellemző, hogy csak akkor költenek informatikára, ha az azonnali, de legalábbis rövid távon hatékonyság-növekedéssel, kiadáscsökkentéssel jár. Kivételt képez ez alól az az eset, amikor egy cégnek biztonsági problémái keletkeznek, illetve, ha valamilyen oknál fogva leáll az üzleti szempontból fontos rendszere.
Hargitai Zsolt nemzetközi példaként elmondta: amikor nemrégiben meghibásodott a General Electric (GE) kereskedelmi rendszere, s emiatt 64 órán keresztül nem tudtak rendeléseket felvenni, mindjárt vásárolt a cég egy olyan szoftvert (Business Service Management - BSM), amelyik képes a bonyolult informatikai hálózatok meghibásodását is megelőzni.
Hargitai Zsolt úgy vélte: egy ilyen megoldással a GE esetében is megelőzhető lett volna a baj, és a vállalatot nem érte volna 6,4 millió dolláros kár. Aláhúzta: az ilyen lehetőséggel az amerikai elemző cég, a Forrester szerint 50-60 százalékkal csökkenthető a rendszerek állásideje, miközben egyharmadával növelhető a dolgozók termelékenysége, és csökkenthetőek a működési költségek. A kereskedelem-támogatási vezető elmondta: hasonló leállások Magyarországon is történnek, de ezeket az információkat nem hozzák nyilvánosságra az érintett cégek.
Kifejtette, hogy a mostani piaci körülmények között a Novell, hasonlóan más informatikai cégekhez, kivár, s megpróbál erősebben fókuszálni a potenciálisan nagyobb vásárlóerővel rendelkező nagyvállalati piacra. Úgy vélte: mivel ezeknél a szervezeteknél egyre bonyolultabb informatikai hálózatok működnek, s egyre nagyobb problémákat okozhat számukra egy-egy meghibásodás, a nagyvállalatoknak előbb-utóbb fejleszteniük kell a rendszerfelügyeletüket is.