Az előzetes várakozások még majd félmilliárd dolláros összegről szóltak, mára ennek töredékére számítanak, ám az is igaz, hogy a Google sem sokat tesz a helyzet tisztázásáért.
A YouTube ügye nem csak önmagáért kérdéses, hanem az egész üzleti modell szempontjából. A Credit Suisse ugyanis 470 millió dolláros veszteséget valószínűsített a cégnek, ami megkérdőjelezte az egész videó-megosztó üzletág piacképességét. Ha ugyanis ekkora veszteségeket termelnek az ilyen jellegű oldalak, akkor felmerül, érdemes-e ilyen áron piacot és látogatottságot szerezni. A RampRate számos adatot gyűjtött a YouTube-al kapcsolatban és pontosította az előrejelzéseket. Jóslataik szerint a Credit Suisse jelentős tévedéseket követett el jóslata megalkotásakor. Ezek egyike a szélessávú hozzáférések árának jelentős túlbecsülése, valamint számos költségcsökkentő lépés figyelmen kívül hagyása. A RampRate számításai szerint a valós veszteség 63 százalékkal alacsonyabb, vagyis 174 millió dollár körül valószínűsíthető. Ezen az összegen tovább változtathat a YouTube reklámtechnikájának megtalálása, jelenleg a rivális Hulu portálon is. A tét óriási, hiszen havi egymilliárd fölötti letöltés és százmillióban mérhető látogatottság azonnal hatalmas összegeket hozhat, ha akár csak minimálisan is nyereségessé tehető a rendszer.