Az Oracle EMEA-régióért felelős ügyvezető alelnöke, Pier Carlo Falotti Európa internettechnológiai átalakulását, vagyis az üzleti élet különböző területeinek e-világivá válását helyezte előadása középpontjába, s azt a ma már cseppet sem abszurd feltételezést: nemcsak hogy utolérhetjük a technológiai fejlődésben Amerikát, de bizonyos területeken - így például a mobilkommunikációban - már le is köröztük az Újvilágot.
Sergio Giacoletto, az Oracle EMEA-régiójának üzleti megoldásokért felelős alelnöke az "internet mindent megváltoztat" szlogen köré csoportosított mondanivalóját számadatokkal igyekezett alátámasztani. Mint mondta, míg a már említett 1998-as EMEA Oracle-felhasználóknak mintegy 5 százaléka volt intenzív internethasználó, addig a mostani 2500 fölöttinek már több mint 30 százaléka az. A Fortune magazin top 100-as listájából 65 vállalat, az itt lévő 10 interneten lévő bankból 9, biztosítóból pedig 10, míg a 10 legnagyobb B2B site közül 9 használ Oracle-alkalmazást, s cége partnerének mondhatja a 100-ban lévő internetes vállalkozások 93 százalékát. Az Amason.com sikerén felbuzdulva ma már több európai országban működik internetes könyváruház. Az internet terjedésének további illusztrálásához az IDC-t hívta segítségül, így számszerűsítve a kétévenkénti valós és előre jelzett változásokat. Eszerint az üzletek egymás közti B2B forgalma 1998-ban még csupán 3,9 milliárd euró volt, amire idén az IDC már 56 milliárdot, míg 2002-re ennek mintegy ötszörösét, azaz 246 milliárdot prognosztizál. Ugyanezek a számok a felhasználókkal való B2C-re vetítve 1,8 milliárd, 13,3 milliárd, illetve 41, 2 milliárd eurós forgalmat jeleznek. A webfelhasználók száma pedig Nyugat-Európában a fenti időszakokra vetítve az 1998-as - az összfelhasználók 10,6 százalékát jelentő - 40,9 millióról 2000-re 31 százalékot javulva, 119 millióra nő, míg 2002-re mintegy a négy évvel korábbi másfélszerese, azaz 188 millió lehet.
A másnapi nyitó előadáson Mark Jarvis, a marketingért felelős Oracle-alelnök az átalakulás előnyeit ecsetelte, különösen a hatékonyabb és jobb minőségű ügyfélkiszolgálásra, a hatékonyságnövelésre, a kevesebb adminisztrációs hibalehetőségre és a jelentős költségcsökkentésre helyezve a hangsúlyt, utóbbit az áttérést most saját berkein belül végrehajtó - s ezáltal 18 hónapon belül 2 milliárd dollár megtakarítást remélő - Oracle példájával is demosnstrálta. Mindehhez nem elég a technológiai változásokra koncentrálni, de meg kell változtatni a cégeken belüli folyamatokat, sőt struktúra-, s ami, mivel emberekről szól, a legnehezebb, kultúraváltásra is szükség van. A globális gondolkodás erősítésére van szükség, amit kis lépésekben, mint amilyen az Oracle globális árlistája, vagy a marketingköltséget és az elérési időt is radikálisan csökkentő, a papíralapú DM (direct mail)-et kiváltó, e-mailen alapuló webmarketing.
Néhány újdonságból is kaptunk az első nap ízelítőt. Ezek egyike az információmegosztásra létrejött, Oracle-specialisták és -felhasználók kommunikációját segítő internetes Oracle AppsNet (OAN) együttműködési fórum, ahol az új megoldásokkal, mint amilyen például a részlegesen e hónap végén, teljes egészében pedig ez év végén megjelenő R11i, illetve az internet business suite-tel kapcsolatos információk, tapasztalatok cserélődnek.
A másik pedig a már emlegetett, a teljes Oracle-alkalmazások körét internetes környezetbe helyező Oracle R11i, amelyben csak a ma slágernek számító, a felhasználókat középpontba helyező CRM-megoldásokból közel 40-nel találkozhatnak a felhasználók.