Allied Telesyn: stratégiaváltás-bejelentés Bécsben

Kovács Attila, 2000. március 22. 10:01
Március 21-én Bécsben tartott nemzetközi sajtótájékoztatóján a hálózati technológia egyszerűsítésében élen járó japán-amerikai Allied Telesyn vállalat bejelentette a CeBIT 2000 után kialakított új cégmodelljét és cégstratégiáját, valamint a SOHO piacra szánt, illetve a középvállalatoknak pozicionált routereit, nem menedzselt, illetve munkacsoportos gigabites kapcsolóit, és munkacsoportos Gigabit Ethernet adaptereit.
Francesco Stramezzi, a cég alelnöke, európai vezérigazgatója a stratégiaváltást elemezve kiemelte, az Allied Telesyn dobozmozgató cégből a technológiák terén a felsőbb szintek, a termékeknél a megoldások és az integrálás irányába mozdult el. A cég fókusza továbbra is az access networking üzlet, de a megoldások révén el akarja érni teljes hálózati eszközkínálatával, hogy az ügyfelek mindent egy helyről (one-stop-shopping), azaz tőle vásároljanak. Nagyon fontos cégfókusz az internetelérés eszközei és megoldásai.

Cees van Leipsig, az Allied Telesyn európai PR igazgatója kiemelte, a világon ötödik hálózati cég a múlt évben 98 millió dolláros árbevételt ért el a kelet-európai régióban, az idei terv pedig 121 millió dollár.

Andreas Beierer kelet-európai marketing igazgató az Allied Telesyn CeBIT-en bejelentett új termékeit és megoldás-ajánlatait foglalta össze. Hangsúlyozta, a cég új erősségei a teljeskörű hálózati termékskála, a projekt-orientált üzleti modell, a migráció-barát termékskála, a magas minőség és érzékeny árazás, valamint egyes, nem általános hálózati technológiák támogatása. Miodrag Sundic, az Allied Telesyn kelet-európai igazgatója a régióstratégiát ismertetve rámutatott, a 18 országot jelentő régióban a múlt évben 47%-os növekedést ért el a cég, amelynek összesen 50 partnervállalata van Kelet-Európában.

A Magyarországra vonatkozó legfontosabb üzenet, hogy 2000-ben erősíti jelenlétét a cég, a két szuper VAR (X-Byte, Conet) és a disztribútor (LAN Kft.) mellé további két-három partnert kívánnak rövidesen bejelenteni. Elindult a hirdetési kampány, erősödik az oktatási és router-tanfolyami aktivitás. Az Allied Telesyn magyarországi további fontos célja a midrange piaci megoldásszállítás erősítése, továbbá a nagy távközlési projektekben való részvétel.